På plats i riksdagen…

11 Oct

..och min första vecka blev intensiv och rakt in i hetluften. Det var inte just så jag hade tänkt starta min riksdagsperiod, och jag är ärligt ångerfull över min miss. Men det kommer inte att upprepa sig.

Nu vänder jag blicken framåt och fokuserar på allt arbete vi har att göra för att uppnå ett solidariskt och jämlikt samhälle. Som ersättare i arbetsmarknadsutskottet och socialförsäkringsutskottet arbetar jag särskilt med  områdena migration-,  flykting- och integrationspolitik.

Det finns mycket nya rutiner, arbetsmetoder och information jag måste ta til mig för att komma in i riksdags- och utskottsarbetet. Denna vecka fyller jag på genom att prata med kloka kamrater som har stor erfarenhet inom området och genom att delta i arbetslag och gruppmöten. Det känns tryggt att kunna luta sig mot erfarenhet och rutin.

Leave a Reply

